Thursday, February 7, 2013

7th February Is The New October 19th!

O kadar güzel bir günde açtım ki bu blogu. 7 Şubat, yani yeni 19 Ekim.

Bugün Amerika'da Community'nin 4. sezonun ilk bölümü yayınlanacak sevgili humanbeing'ler ve community adlı muhteşem ötesi diziyle tanışmamış olan arkadaşlar.


Önce Community nasıl bir dizidir nedir ne değildir bir bakalım bakalım. Bir dizi nasıl tanıtılır pek bir fikrim yok o yüzden genel olarak sadece ne kadar çok sevdiğimden bahsedebilirim, hazırlıklı olun.
Komedi dizilerini ve gülmeyi çok seven biri olarak Community ile tanışmam olması gerekenden geç oldu. Çevremde kimse izlemiyordu ve tesadüfen tumblr'da gördüğüm bir diyalog sayesinde başlamaya karar verdim. Şuydu;


 Ben başladığımda 2. sezonunu bitirip ara vermişti. 49 bölümü bir çırpıda bitirdikten sonra verdiğim tepki dizinin en sevdiğim (ve sanırım en sevilen) karakteri olan Abed'den gelsin;
Bu hayatımda izlediğim en iyi dizi.
Tamam, belki olayın sıcaklığıyla biraz abartılmış bir cümle. Ama komedi dizisi olarak ele alındığında pek de yanlış değil. En sevdiğim dizi sorulduğunda çat diye FRIENDS derken, Community geldikten sonra şöyle bir duraksamanın ardından "Friends ve Community birinciliği paylaşıyorlar" şeklinde bir cümle kurmaya başladım. İkisinden birini üstün tutamıyorum çünkü kulvarları farklı. Friends'e sevimli mizah, Community'ye kara mizah diyebiliriz. Reytingleri istenen düzeyde değil. Çünkü insanlar gözlerine sokulan komediyi daha çok seviyorlar. Espri yap geç konseptinden çok espri yap, gülme efekti ver insanların anlaması için bir süre bekle ve devam et konsepti daha çok takdir görüyor. Bak burda güleceksin emri veren gülme efekti yok mesela Community'de. Biraz Arrested Development, biraz Scrubs'ın ilk zamanları tadında. Birçok kez iptal tehlikesi yaşadı ama çok koyu bir fan kitlesine sahip aslında. Dizinin 1 Emmy adaylığı var 3. sezon 4. bölümüyle (ki bence en iyi bölümü) ancak kazanamadı. Yeterince (hiç) takdir görmüyor Emmy ve Golden Globe'dan halbuki bütün ödülleri sonuna kadar hak ediyor.
Community oyuncuları
Konuya girmek gerekirse, Community 2009 yılında başlayıp devam etmekte olan bir mizah dizisi. Her şey Jeff Winger adında egosu kendini aşmış yakışıklı avukatın diplomasının baro tarafından geçersiz sayılması nedeniyle kendini bir devlet üniversitesinde bulmasıyla başlar. İyi ki de başlar.
Jeff Winger
Jeff aslında iyi bir avukattır ve bir şekilde rüşvet ve benzeri yollarla, üniversitede profesör olan arkadaşının da yardımıyla diplomasına kavuşmayı arzular ama tabi ki başarılı olamaz. Tek çare o okulda 4 sene okumaktır. Jeff düzenbaz, narsisist, bencil ve "cool" bir arkadaş. Hiçbir şey ve hiç kimse umrunda değil. Cool kaldığı sürece. Üniversiteye adım atar atmaz güzel Britta'yı gözüne kestirir.
Britta Perry
Britta mümkün olan tüm yollardan sisteme karşı gelmeye çalışan aktivist, doğrucu, feminist ve bence itici bir karakter aksdlf Jeff yüzeysel bir adam olduğu için dünyalar güzeli olmasını yeterli buluyor sanırım Britta'yla ilgilenmek için. Britta, yukarıda bahsettiğim özelliklerinden ötürü Jeff'i tabi ki tersliyor. Jeff de yukarıda saydığım özelliklerinden dolayı tabi ki buna aldırmayıp başka yollar deniyor. Okulda tanıştığı Abed ile bir plan yapıyor. (KONUYU ÇOK DAĞITTIM NASIL OLAYA BAĞLAYACAĞIM ALLAM YARDIM ET AMİN)

Abed Nadir
Abed bana göre televizyon tarihinde yaratılmış en mükemmel karakterlerden biri. The ultimate geek. Sheldon Cooper filan halt yemiş. Abed asperger sendromlu, yarı robot, dizi film delisi bir Filistin'li. Bazen gerçek hayatla kurguyu birbirine karıştırıyor (kendime yakın gördüğüm için mi bu kadar çok seviyorum?), bir bakıyorsunuz batman oluyor, bir bakıyorsunuz inspector spacetime. Ve o kadar sevilesi bir karakter ki. ANLATMAKLA OLMAZ.
Allam ben çok sıkıldım umarım siz sıkılmamışsınızdır shjdkf dizi valla bu kadar sıkıcı değil.
Ne diyordum, heh, Jeff Britta ve Abed'le birlikte ile aynı İspanyolca dersini alıyordur ve Britta'yı etkilemek için akıcı bir şekilde İspanyolca konuştuğunu ve bir çalışma gurubunun olduğunu, isterse gelebileceğini söyler. Aslında tabi ki böyle bir şey yoktur, Jeff Abed'i yollayıp Britta ile yalnız kalmanın planlarını yaparkeeeeen Abed aynı İspanyolca sınıfından 4 kişiyi daha çağırmıştır. Böylece grup tamamlanmış olur.


       
Annie Edison
                                         
Annie benim en sevdiklerimden. Hırslı, çalışkan, liseden yeni mezun olması itibariyle grubun en küçüğü. Herkes onu gurubun masum kızı olarak görmekte, aslında öyleydi, ama sezonlar geçtikçe büyüyüp harika bir karakter oldu bence. Ve çok güzel değil mi ya. Surata bak. Böyle anlatınca çok düz bir karakter gibi oldu ama değil. Öyle küçük ama etkili ayrıntılar var ki Annie'yi birden sevdiriyor. (mesela devasa göğüsleri) (şaka tabi ki eheh)
Troy Barnes
Troy grubun şapşal kontenjanını dolduruyor. Temiz kalpli ama biraz aptal. Eski futbol yıldızı. Dürüst olmak gerekirse bu karakterden pek umudum yoktu ama Abed'le birlikte Friends'teki Chandler/Joey arkadaşlığından (pek arkadaşlık da denemez bromance daha çok) sonra gördüğüm en harika dinamiği yarattılar. "Troy and Abed" bir klasik haline geldi. Hatta Troy and Abed in the moooornin' klasik haline geldi. Çünkü kupalarını alıp sandalyelerine oturarak ne seyircinin ne de kameranın olduğu bir ortamda kendi programlarını sunacak kadar sorunlu insanlar bunlar.


Troy ve Abed'in ünlü tokalaşması. ŞU AN O KADAR ÖZLEDİM Kİ BUNLARA BAKINCA. Neyse, sadece saatler kaldı.

                    Shirley kocası tarafından aldatılmış, iki çocuk annesi ve dindar bir siyahi ev hanımı. E üniversitede ne işi var di mi? O da terk edilen her kadın gibi ne kadar güçlü olduğunu isptalamak ve kendi ayakları üzerinde durmak istemekte. Aşırı dindarlığı tutmadığı zamanlarda oldukça komik ve tatlı bir karakter Shirley. Ama ekibin parlayan yıldızları arasında biraz sönük kalmıyor değil.

Pierce Hawthorne
Vee son olarak Pierce. Pierce alabildiğine ırkçı, empati yoksunu, zengin, yaşlı ama aksini ispat etmeye çalışan olabildiğince iğrenç bir karakter. Benim en çok güldüğüm karakter sanırım Pierce. Karakterinden NEFRET ediyorum ama kahkahalarla gülüyorum. Son sezonda diziden ayrılacağı haberi geldi. Geçimsiz bi herif zaten Chevy Chase. Dizinin yaratıcısı Dan Harmon da onun yüzünden ayrılmıştı. Aman dizi devam etsin de, küçük kan kayıplarına katlanacağız.

Baş karakterler kısaca böyle. Ayrıca müthiş ötesi yan karakterlere de sahip Community. Dean, Chang, Annie's Boobs (maymun bu maymun. kötü şeyler düşünmeyin) ve dahası ama o da artık başka zamana.

Bir grup sorunlu insanın bir çalışma grubu olarak araya gelmesiyle ilgili bir dizi kısaca Community. Her sezon farklı dersler alsalar da çalışma grubu hep aynı kalıyor. Hepsinin kendine özgü kişilik problemleri, farklılıkları var. Din konusunda bile hepsinin farklı bir inancı var. Ama ilginç bir şekilde birbirlerini bütün bu farklılıkları ve gariplikleriyle kabul edip ilginç bir sevgi ve beraberlik biçimiyle tanıştırıyorlar bizi.


Dizi ilk bölümlerde çok çok iyi değil. Hangi dizi öyle ki? Sonradan bir açılıyor, önünü alamıyoruz zaten. Bazen espriler öyle art arda geliyor ki durdurup doyasıya gülüyor sonra devam ediyorum. Popüler kültürü çok güzel kullanıyor Community. Ama Amerikan kültürüne çok fazla hakim olmadığım için kaçırdığım espriler de oluyor. Ya da 2.-3. izleyişte farkına vardıklarım. Özellikle Jeff' ve Britta ağırlıklı bölümlerden kurtulduğumuzda dizi artık mükemmelliğe yelken açmış oluyor.


Tabi onları da sevmiyor değiliz. Ama Community hakkında sevdiğim şey şu; romantizmin mizahı gölgelemesine izin vermiyorlar. Vıcık vıcıklık yok hiçbir zaman. Jeff Britta'yı elde etti mi, yoksa bambaşka olaylar mı oldu izleyip göreceksiniz tabii. :D
Bir de ortada cidden emek var. Birincisi bir tane güzel bölüm yapalım da biraz fillin dediğimiz doldurma bölümlerden koyarız mantığı yok. Her bölüm müthiş. Sıkıcı bölüm yok. Ve bazı bonus bölümler var ki adamlar resmen dizi jargonunda destan yazmışlar.



Bir bölümün tamamı stop-motion tekniğiyle yapıldı mesela. 20 dakika için AYLARCA uğraşılmış. Yanlış hatırlamıyorsam tamamlanması 7 ayı bulmuş. İnanılmazdı.



Başka bir bölüm video oyunu şeklinde yapıldı. Journey to the center of hawkthorne.



Hatta gerçekten indirilebiliyor bu oyun internetten ancak pek bir şey yapılamıyor. En azından ben indirdiğimde yapılamıyordu belki geliştirmişlerdir.


   
     
     
     


 Ve EFSANEVİ paintball bölümleri var. O kadar mükemmel ki.
Annie'nin en harika hali de bu bölümdeki hali.


Josh Holloway, Lost'un Sawyer'ı konuk oluyor bu bölümlerden birine. Okulu resmen yerle bir ediyorlar. Gibi gibi.



Bahsetmek istediğim başka bir konu ise Community'nin arka planında olup bitenler. Öyle inanılmaz ayrıntılar var ki. Ben çoğunu fark etmemiştim çeşitli sitelerde rastlayıp tekrar izlediğimde şok olmuştum. Örneğin Beetlejuice vakası. İlk gif 1. sezon 16. bölümden, ikinci gif 2. sezon 8. bölümden. Son ikisi ise 3. sezon 5. bölümden. Beetlejuice filmini izleyenler bilir, Beetlejuice'in gelmesi için isminin 3 defa söylenmesi gerek. Ve dizide 3. kez söylendiğinde arkadan Beetlejuice geçiyor. Dikkatle bakmayan birinin fark etmeyeceği bir ayrıntı. VE MÜTHİŞ.
Hepsini anlatmayayım tadı kaçmasın ama böyle ayrıntılar, laf aralarındaki giydirmeler diziyi daha da epik kılıyor.

Dağınık oldu anlatamadım filan malum acemilik bence siz en iyisi izleyin. Ben başladığımda fikir alabileceğim kimse yoktu. Bitirdikten sonra ise HERKESE tavsiye ettim, gerektiğinde zorla izlettim ve izleyenlerin hepsi en az benim kadar büyük hayranı oldu. Ama kıskanıyorum dizimi. Sevmeyin benim kadar.


Ama izleyin. Böyle kaliteli bir şey yok şu an televizyonlarda. Eğer tek kelimeyle Community'yi anlatmam gerekirse bu kelime kesinlikle "efsanevi" olurdu. İzleyip beğenmezseniz gelin, ben hep burdayım ahsjdkflg hatta yeri gelmişken bana aynı zamanda https://twitter.com/normaldegilim adresinden de ulaşabilirsiniz :D
Şu an dizinin %8'ini bile anlatamadım çok üzülüyorum. Neyse yavaş yavaş öğrenirim umarım yazabilmeyi. Cool kalın. Hatta coolcoolcool kalın.











2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Şuan instagramdan gördüm ve direk okudum büyük ihtimal görmeyeceksin ama yorum bırakmadan geçemezdim community yi netflixden izledim ve şuan bunu okuyunca aynı fikirleri aynı duyguyu aynı heyecanı paylaşmak sanki ben de seninle aynı dönem izlemişim gibi hissettirdi :))

    ReplyDelete

fikirlerin önemli, neden paylaşmayasın ki?